ZGODOVINA

Zgodovina turbokompresorjev sega do leta 1885, ko sta Gottlieb Daimler in Rudolf Diesel raziskovala možnost povečanje moči motorju in zmanjševanje porabe goriva.
Leta 1925 je bil švicarski inženir dr. Alfred Buechl prvi, kateri je uspešno uvedel sistem turbo polnilnika gnanega s pomočjo izpušnih plinov, ter tako dosegel povečanje moči motorju za več kot 40%. To je bil tudi začetek uvajanja turbo polnilnikov v avtomobilsko industrijo.

Turbo polnilniki so bili prvič uporabljeni v zelo velikih motorjih. Leta 1938 je »Swiss Machine Works Sauer« naredil prvi motor z turbo polnilnikom za tovorno vozilo.
Chevrolet Monza Corvair in Oldsmobile Jetfire sta bila prva osebna avtomobila z turbo polnilnikom. Bila sta na ameriškem trgu v letih 1962/63. Toda kljub naprednim tehničnim rešitvam, njihovo delovanje ni bilo zanesljivo, kar je povzročilo, da sta hitro izginila iz tržišča.

Po prvi naftni krizi leta 1973 je turbo polnilnik postal bolj sprejemljiv v dizelskih motorjih. Do tedaj ni bilo velikih investicij za razvoj, saj so bile cene goriva zelo nizke in so bili prihranki minimalni. Vedno večje omejitve emisij izpušnih plinov, so konec osemdesetih let privedle, do povečane proizvodnje in uporabe turbo polnilnikov. Tako ima danes skoraj vsako tovorno vozilo vgrajen motor z turbo polnilnikom.

V sedemdesetih letih je prišlo do uporabe turbo polnilnikov tudi v avto- moto športih, predvsem v vozilih Formule 1, kar je pripeljalo do vse večje popularnosti v avtomobilski industriji. Beseda »turbo« je postala zelo popularna, zato je skoraj vsak proizvajalec vozil imel vsaj eno vozilo z turbo motorjem. Kljub temu pa pojav izgine po nekaj letih, čeprav je bil motor močnejši še vedno ni bil ekonomičen.

Pravi preboj v avtomobilski industriji je turbo polnilnik doživel leta 1978 z uvedbo prvega dizelskega motorja z turbo polnilnikom pri Mercedesovem modelu 300SD. Sledil mu je VW Golf turbodiesel leta 1981.

S pomočjo turbo polnilnika se je povečala sposobnost dizelskih motorjev in dosegla skoraj enak učinek kot pri bencinskih motorjih vendar z znatno nižjimi emisijami izpušnih plinov.

Danes se turbo polnilniki pri bencinskih motorjih ne uporabljajo za povečanje moči motorja, pač pa sta glavna razloga zmanjšanje porabe goriva in emisij škodljivih izpušnih plinov.