OKVARA

90% OKVAR NA TURBINAH SE ZGODI V NASLEDNJIH PRIMERIH:

  • Tujek v turbini ali kompresorju
  • Umazanija v olju
  • Zelo slabo mazanje z oljem (pritisk olja / oljni filter)
  • Visoka temparatura izpušnih plinov
  • Te napake se lahko preprečijo z rednim vzdrževanjem. Npr. pri menjavi filtra zraka moramo biti pazljivi da ne pride kakšen tujek v sistem!

PRED DEMONTAŽO TURBINE BODITE POZORNI NA:

1. Črni dim na izpuhu motorja?

2. Moder dim na izpuhu motorja?

3.Prevelik pritisk turbine?

4. Poškodovane lopatice rotorja v turbini?

5. Vam primanjkuje olja v motorju?

6. Motor izgublja moč – prenizek pritisk?

7. Spušča olje na kompresorski strani?

8. Spušča olje na turbinski strani?

9. Turbina je zelo glasna?

1. ČRNI DIM NA IZPUHU MOTORJA?

Možni vzroki:

– pokvarjen obtočni ventil,

– obtočni ventil se je zaskočil

– poškodovane komopresorske ali turbinske lopatice rotorja

– poškodovano ohišje turbine

– predrta cev za dovod zraka

– umazan filter zraka

– umazan vmesni hladilnik zraka

– poškodovan vmesni hladilnik zraka

– pokvarjen sistem za dovod goriva

– pokvarjena zavora motorja

– poškodovana ali razrahljana izpušna veja

– nepravilno nastavljen vžig

– poškodovani ventili, batni obročki ali cilindri motorja

– slabo splošno stanje motorja, slaba kompresija in visok tlak v motorju – prisoten pritisk v koritu olja zaradi zaribanih batov in sten blokov motorja, slabih batnih obročkov ali slabih taflonov na ventilih

 

2. MODER DIM NA IZPUHU MOTORJA?

Možni vzroki:

– pokvarjen turbo

– oddušek motorja delno ali popolnoma zamašen

– zamašen filter zraka

– preveč olja v oljnem koritu

– poškodovani ventili, batni obročki ali cilindri

– zamašena ali stisnjena cev za odtok olja iz turbine proti koritu olja

– slabo splošno stanje motorja, slaba kompresija in visok tlak v motorju – prisoten pritisk v koritu olja zaradi zaribanih batov in sten blokov motorja, slabih batnih obročkov ali slabih taflonov na ventilih

 

3. PREVELIK PRITISK TURBINE?

Možni vzroki:

– poškodovan ventil turbine

– poškodovana varjabilna geometrija turbine

– pokvarjen elektromagnetni ventil

– poškodovana ali pokvarjena vakuumska napeljava

 

4. POŠKODOVANE LOPARICE ROTORJA V TURBINI?

Možni vzroki:

– prisotnost tujka iz filtra zraka

– predrta sesalna napeljava

– prisotnost tujka iz motorja

– poškodovano ohišje turbine, poškodovana izpušna veja

5. VAM PRIMANJKUJE OLJA V MOTORJU?

Možni vzroki:

– poškodovan turbo

-oddušek motorja delno ali popolnoma zamašen

– zamašen filter zraka

– poškodovani ventili, batni obročki ali cilindri motorja

zamašena ali stisnjena cev za odtok olja iz turbine proti koritu olja

– slabo splošno stanje motorja, slaba kompresija in visok tlak v motorju, prisoten pritisk v koritu olja

6. MORTOR IZGUBLJA MOČ- PRENIZEK PRITISK?

Možni vzroki:

– poškodovan turbo

– pokvarjen razbremenili ventil turbine

poškodovane komopresorske ali turbinske lopatice rotorja

poškodovan vmesni hladilnik zraka

– pokvarjen sistem za napajenje goriva

– zamašen filter zraka

– zamašena cev za dovod zraka v turbino

– uhajanje zraka v vodo med turbino in sesalno vejo motorja

– pokvarjena motorna zavora

– poškodovana ali nedovolj privita sesalna ali izpušna veja motorja

– slabo splošno stanje motorja, slaba kompresija in visok tlak v motorju, prisoten pritisk v koritu olja

7. SPUŠČA OLJE NA KOMPRESORSKI STRANI?

Možni vzroki:

– poškodovan turbo

– zamašen filter zraka

zamašena ali stisnjena cev za odtok olja iz turbine proti koritu olja

-oddušek motorja delno ali popolnoma zamašen

– preveč olja v oljnem koritu

– motor preveč obratuje v prostem teku

– slabo splošno stanje motorja, slaba kompresija in visok tlak v motorju, prisoten pritisk v koritu olja

– poškodovani ventili, batni obročki ali cilindri

8. SPUŠČA NA TURBINSKI STRANI?

Možni vzroki:

– poškodovan turbo

– zamašen filter zraka

zamašena ali stisnjena cev za odtok olja iz turbine proti koritu olja

-oddušek motorja delno ali popolnoma zamašen

– preveč olja v oljnem koritu

– motor preveč obratuje v prostem teku

– slabo splošno stanje motorja, slaba kompresija in visok tlak v motorju, prisoten pritisk v koritu olja

– poškodovani ventili, batni obročki ali cilindri

9. TURBINA JE ZELO GLASNA?

Možni vzroki:

– poškodovan turbo

-neuravnotežena os turbokompresorja

– poškodovane lopatice rotorja

– razrahljana sesalna veja

– razrahljana izpušna veja

– poškodovana zračna napeljava